life is wonderful when all of people love you (",)

Friday, May 14, 2010

semangat itu mujarab...=)

huhu... dulu kan sebelom aku amek lesen keter... sbnrnyer aku amat kagum ngan owang yg pandai bwk keter... susah kot nk kawal kenderaan emapt roda tuh... huhu... tapi biler di fikirkan balik... sbnrnyer aku pon ley bwk kete... yg penting perlu ader semangat yg tinggi... aku taw... ramai yg tk yakin ngan kebolehan aku... aku pon samer... aku raser mcm tk percayer biler sekali jer aku da dapt naik bukit dgn baik... parking ngan elok... wat tiga penjuru rilek jer... padahal dalam hati tuhan sajer yg tahu...
lepas aku lulus dari ujian jpj tu... baru aku sedar... practice make perfect... aper aper pon dlm dunia ni aku raser orang tu boley buat.. asal dier ader minat, usaha dan yg paling penting semangat yg kuat... aku ader tertengok satu cerita yg di lakon kan oley wardina... da lamer kot citer nih... dier ckp ubat yg paling berksean untuk seseoarang pesakit adalah semangat dier untuk meneruskan hidup... biler aku renung renung kan balik... memang betol... semangat adalah penting dalam aper aper pon yg kiter lakukan..
mlm mlm mcm nih... aku teringat lak zaman sekolah aku dulu yg aku rasa memang 1 zaman yg cukup indah untuk di kenang... aku rasa antara detik terindah dalam hidup aku adalah zamn sekolah.. kawan2 yg aku ader pader waktu itu cukup buat aku raser yg hidup ini amat indah bersama kawan2... mcm2 benda yg kami lalui bersama
ader satu ketika... aku teringat lagi yg aku boley dgn automatiknyer melompat pagar sekolah yg agak tinggi kerana tkut di kejar warden sbb pada wktu maghrib masih kuar untuk beli air batu kedai kak zah.. biler di kenangkan balik... aku rase tk percayer itu adalah aku... punyer la tkut kan... upernyer baru aku sedar... masa tu aku semangat untuk menyelamatkan diri dari warden.. itulah yg mendorong aku untuk lompat pagar yg tinggi itu... sangat nakal biler n kdi kenang kan kembali... huhu... untuk warden yg banyk bg aku tunjuk ajar... cek na... terima kasih byk2... sayer thu syer byk menyusahkan cek na... tapi tu semua zaman kenakalan sayer... tk pernah berniat untuk melawan cuma rasa ingin mencuba...
kepada kawan2 seperjuangan ku di sekolah dulu... aku sangant rindu saat bersama kalian... makan bersama, tidor bersama, wat jahat bersama, pling penting slaing memahami... dulu tk der telepon pon aku raser mcm nidah,...sebb adernyer kalian... terima kasih kawan...

No comments:

Post a Comment